Bara GoIF

Matchstart:lör 20 april, 14:00
Matchrapport: GIF - Bara GoIF
2019-04-20 19:41

I ett varmt sommarväder mötte vi idag Bara GoIF hemma på Ekevallen. Vi började matchen lite trevande och Bara skapade direkt en farlig chans på en kontring/en boll bakom vår backlinje. På en vänsterhörna från Marcus Strand fick Jocke Johansson ett bra skottläge men bollen nådde ej fram till målet. Direkt efteråt fick Robin Ringkvist ett friläge, låt vara från en lite snäv vinkel, men Robins avslut gick mitt på Baras målvakt. Matchens hitintills farligaste chans fick Bara, då ett inlägg styrdes över en lite tvekande Christopher Fröjd i målet men bollen gick i ribban och ut till Stoffe. Precis innan pausvilan skapade vi vår skarpaste chans men Jocke Johanssons avslut från ett (trängt) friläge gick mitt på målvakten. På den efterföljande hörna fick Jocke ett bra nickläge men nicken gick bredvid mål. Känslan i paus var att Bara tröttnade ju längre första halvlek led och att vi i medvinden i andra halvlek skulle hålla ”trycket uppe”. Vi tryckte också på mer och mer ju längre andra halvlek led men det var Bara som tog ledningen i den 64:e minuten. Dock kvitterade vi nästan omgående genom Fredric ”Fille” Larsson. Vi pratade i paus om att sätta in boll bakom Baras ytterback på en djupledslöpande yttermittfältare och precis detta skedde, då Marcus Strand slog en utsökt boll till Fille som avslutade anfallet kliniskt. Bara ca en minut senare hade vi ett jätteläge att göra 2-1, då Robin Ringkvist spelade bollen till en djupledslöpande Marcus Strand som i sin tur spelade vidare till en helt fristående Fredde Norén men tyvärr prickade Fredde utsidan av stolpen. Slutet av matchen präglades därefter av två ganska trötta lag och slutresultatet blev 1-1.

Dagens matchtrupp: Alexander Frank, Anton Nilsson, Christian Aghetseh, Christopher Fröjd, Fredric Larsson, Fredrik Norén, Jimmie Svärd, Joacim Johansson, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Jonas Hansson, Marcus Strand, Murat Kocacenk, Robin Ringkvist samt Ted Frostander.