Lunds BOIS

Plats:Gunnesbo Gård A-plan
Matchrapport: Lunds BOIS - GIF
2019-04-13 12:18

Igår spelade vi borta mot Lunds BOIS på Gunnesbos konstgräsmatta. I inledningen av matchen fick Alex Nilsson Frank på ett bra skott men skottet gick mitt på målvakten. Men därefter slarvade vi och på en hörna lyckades Lunds BOIS i den 7:e minuten göra mål. BOIS hade därefter ytterligare en farlig hörna men denna gång lyckades vi frejda målet. Vi hade själva därefter en mycket farlig högerhörna, då Marcus Strand prickade pannan på Robin Ringkvist men Robins nick från ett utmärkt läge gick ganska högt över ribban. Vi hade även ett par bra lägen men där vi inte satte sista passen (tyvärr lite symptomatiskt för hela matchen) och chanserna rann därmed ut i sanden. I slutet av första halvlek kvitterade vi sånär, när Marcus Strand fick ett friläge vid bortre stolpen men deras målvakt gjorde en jättebra benparad. I paus pratade vi om att flytta fram positionerna (främst på våra yttermittfältare) och andra halvlek blev bättre från vår sida och vi för andra halvlek och skapade en hel del bra chanser. Första chansen fick Anton Nilsson, efter en bra pass av Robin Ringkvist, men ”Nisse” fick bollen lite för långt ifrån sig och BOIS duktiga målvakt kunde avvärja friläget. Johan Svensson var sedan nära att överraska deras målvakt med ett lobbskott. Robin satte därefter både Ted Frostander samt Anton Nilsson i bra lägen och Ted hade faktiskt en boll i målet men Ted blev avvinkad för offside. Vår kanske bästa chans fick Alex Nilsson Frank (efter bra presspel av Marcus Strand) men det var som sagt inte riktigt vår dag denna kalla fredag. Lunds BOIS hade några få kontringslägen (bl. a ett farligt nickläge) när vi tryckte fram mer och mer men Murat Kocacenk i vårt mål behövde inte ingripa. I slutminuterna hade Alex en bra frispark och vi hade även en farlig hörna. Dock slutade matchen med en 1-0 förlust. På lördag blir det gräspremiär när vi gästas av Bara GoIF.

Dagens matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Alexander Frank, Alexander Johannisson, Anton Nilsson, Christian Aghetseh, Christopher Fröjd, Fredric Larsson, Fredrik Norén, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Marcus Strand, Metin Caliskan, Murat Kocacenk, Robin Ringkvist samt Ted Frostander.