Snogeröds IF

Plats:Ekevallen, Genarp A-plan
Matchrapport: GIF - Snogeröds IF
2019-04-06 19:24

Idag spelade vi seriepremiär mot det förmodade topplaget Snogeröds IF. Vi började matchen lite avvaktande och under de första 15 minuterna hade Snogeröd en farlig frispark (räddning av Christopher Fröjd) samt två andra farligheter. Dock växte vi mer och mer in i matchen och i slutet av första halvlek skapade vi tre raka jättechanser (inom samma ”sekvens”). Första chansen kom efter tjusigt spel längs högerkanten, då Marcus Strand spelade bollen till Robin Ringkvist som slog ett inspel till framrusande högerbacken Alexander Frank som i sin tur klackade bollen till en fristående Alex Nilsson Frank men Alex avslut gick via en Snogerödsförsvarare över mål. På den efterföljande hörnan var Jonas ”Dike” Einbjörn nära att nicka in 1-0 men bollen gick till en ny hörna. Även denna hörna blev farlig när bollen till slut hamnade hos kapten Joacim Johansson som hade öppet mål men som inte lyckades trycka ner bollen under ribban. I den första minuten av andra halvlek slog Johan Svensson en fin djupledsboll till Alex Nilsson Frank, som lurade skjortan av två försvarare och elegant chippade in bollen. Kort därefter slog Alex en vänsterhörna som träffade bakre stolpen. I den 10:e minuten gjordes vårt andra mål, då Anton ”Nisse” Nilsson slog ett vänsterinlägg och på bortre stolpe dök Fredric ”Fille” Larsson upp och nickade in bollen. Snogeröd tryckte på framåt och skapade en del farligheter, där vid ett tillfälle Johan Svensson gjorde en viktig brytning. Robin Ringkvist fick sedan ett bra kontringsläge men avslutet smet precis utanför stolpen. Snogeröd var som sagt inte ofarliga och Christopher i målet tvingades till två utmärkta räddningar, speciellt räddningen på det andra läget – som var ett friläge efter ett missförstånd i vårt försvar – var utmärkt. Vi hade i slutet av matchen en ypperlig chans att helt stänga matchen via ett två-mot-ett-läge för Marcus Strand och Anton Nilsson. Dock slutade matchen 2-0. En premiär brukar präglas av lite nerver och så var det nog i dag också men grabbarna gjorde en verklig kämpainsats mot ett tufft motstånd och att starta säsongen med tre poäng, en hållen nolla samt två snygga mål känns gött.

Dagens matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Alexander Frank, Alexander Johannisson, Anton Nilsson, Christian Aghetseh, Christopher Fröjd, Fredric Larsson, Fredrik Norén, Jimmie Svärd, Joacim Johansson, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Marcus Strand, Murat Kocacenk, Niklas Nilsson samt Robin Ringkvist.