Vellinge FF

Plats:Ekevallen Konstgräs
Matchrapport: GIF - Vellinge FF
2019-03-30 15:01

I ett strålande varmt väder spelade vi idag vår sista träningsmatch innan serien drar igång. För motståndet stod Vellinge FF (div 5). Vi var idag inte riktigt "på tårna", varken i inledning av matchen eller generellt matchen igenom. I inledningen av matchen fick Vellinge ett friläge men Christopher Fröjd gjorde en snygg parad. Förhoppningen var att vi skulle ”vakna till” efter denna farliga motståndarchans, men så blev inte fallet. Vår bästa chans i första halvlek var en nick av Johan Svensson efter en högerhörna samt ett bra skottläge för Niklas Nilsson. Vi startade andra halvlek bättre och spelade i början av andra halvlek bra fotboll. Vi fick även utdelning då Robin Ringkvist krutade in 1-0 efter en framspelning av Alex Nilsson Frank. Vi hade därefter en jättechans att ”döda matchen”, då Robin spelade fram Alexander Frank till ett kalasläge men Alexanders avslut hindrades av en Vellingespelare och en annan Vellingespelare kunde rensa undan bollen precis vid mållinjen. Annars präglades andra halvlek av slarvigt passningsspel från vår sida och vi bjöd Vellinge på flera utmärkta kontringslägen. Att Vellinge kvitterade var därmed ganska logiskt. Matchen slutade 1-1. Nästa helg är det seriepremiär på Ekevallen då toppsatsande Snogeröds IF kommer på besök.

Dagens matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Alexander Frank, Alexander Johannisson, Anton Nilsson, Christopher Fröjd, Fredric Larsson, Fredrik Norén, Jimmie Svärd, Joacim Johansson, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Marcus Strand, Metin Caliskan, Murat Kocacenk, Niklas Nilsson, Robin Ringkvist samt Ted Frostander.