Skegrie BK

Plats:Ekevallen Konstgräs
Matchrapport: GIF - Skegrie BK
2019-03-15 22:30

I ett riktigt busväder tog vi ikväll emot hemma på Ekevallen Skegrie BK (div 5). Vi inledde matchen lite passivt och fick inte riktigt igång vårt spel. Men i den 10:e minuten slog Marcus Strand en frispark från höger som via en Skegrie-spelare letade sig i mål. Tio minuter senare hade Alex Nilsson Frank ett kanonläge men Skegries målvakt gjorde en bra benparad. Dock endast två minuter senare gjorde vi 2-0, då Robin Ringkvist spelade fram Alexander Frank som säkert placerade in bollen. Nästa chans fick Robin efter framspelning av Alex. Vårt tredje mål var ett snyggt fotbollsmål, där Ted Frostander spelade huvudrollen. Först erövrade Ted bollen och Robin spelade Alex som i sin tur rullade bollen vidare till en framrusande Ted som snyggt placerade – otagbart - in bollen. Spelmässigt var första halvlek en ganska jämn halvlek men vi var vassare i båda straffområdena. I inledningen av andra halvlek spelade Alex fram Robin till ett friläge men Robins avslut gick i burgaveln. Vi skapade ytterligare någon utmärkt chans i andra halvlek, där den bästa var nog ett jätteläge för Robin efter passning av Alexander Johannisson. Dock blev andra halvleken en lite tempofattig halvlek men vår ledning var aldrig i någon fara utan matchen slutade 3-0. Gott så! Nästa helg är en spelledig helg.

Dagens matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Alexander Frank, Alexander Johannisson, Christopher Fröjd, Fredric Larsson, Fredrik Norén Joacim Johansson, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Marcus Strand, Metin Caliskan, Murat Kocacenk, Robin Ringkvist och Ted Frostander.