KSF Srbija Malmö

Plats:Ekevallen Konstgräs
Matchrapport: GIF - KSF Srbija Malmö
2019-03-09 19:11

Idag fick vi hemma på ett blåsigt Ekevallen en liten "revansch" på våra banemän – KSF Srbija Malmö (div 4) - från förra höstens kvalspel. Första halvlek var en ganska chansfattig historia men i slutet av halvleken skapade vi två bra chanser via dels ett bra skott av Marcus Strand, dels ett nästan-friläge av Alex Nilsson Frank. Men i den 42:a minuten slog Marcus Strand en frispark från högerkanten och bollen letade sig till slut fram till Jonas ”Dike” Einbjörn som kunde peta in bollen med vänsterfoten i ett tomt mål. I den 8:e minuten av andra halvlek gjorde vi 2-0. Marcus Strand pressade Srbijas målvakt till en dålig rensning och Niklas Nilsson kunde hur snyggt som helt från långt avstånd lobba in bollen. Endast sex minuter senare fick Srbija en (tillsynes ”soft”) straff och reduceringsmålet var ett faktum. Dock kunde vi ganska omgående återställa vår tvåmålsledning, då Ted Frostander nickade in en vänsterhörna slagen av Alex Nilsson Frank. Innan domaren blåste av matchen gjorde vi ytterligare två mål. 4-1 gjordes av ”inlånade” Jonathan Westacott efter en fin framspelning av Alex Nilsson Frank. Alex fick sedan avsluta dagens målkalas efter en fin framspelning av Niklas Nilsson.

Dagens matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Alexander Johannisson, Christopher Fröjd, Fredric Larsson, Fritiof Jurland, Jimmie Svärd, Joacim Johansson, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Marcus Strand, Metin Caliskan, Murat Kocacenk, Niklas Nilsson och Ted Frostander samt Jonathan Westacott.