AIF Barrikaden

Plats:Ekevallen Konstgräs
Matchrapport: GIF - AIF Barrikaden
2019-03-02 17:59

Idag mötte vi – hemma på Ekevallen – AIF Barrikaden (div 5) och att möta Barrikaden på försäsongen har blivit lite av en tradition. Efter 16 effektiva minuter från vår sida stod det 3-0. Första målet var ett klassmål, där Marcus Strand först spelade en listig pass till Johan Svensson som i sin tur frispelade Robin Ringkvist som satte ledningsmålet. Andra målet producerade Robin på egen hand, då Robin var stark och vann ett par dueller och till slut befann han sig i ett bra skottläge och satte bollen i bortre burgaveln. Vårt tredje mål gjordes av Alex Nilsson Frank, efter en fin djupledsboll av Metin Caliskan. Första 25-30 minuterna var mycket bra från vår sida men sedan blev vi för bekväma och långsamma med bollen och i den 24:e minuten kontrade Barrikaden in 1-3. Sista kvarten av första halvlek var som sagt inte bra från sida men vi gick till pausvila med ledning 3-1. Andra halvlek var vår och vi hade två jättelägen – Johan Svensson och Ted Frostander – innan vi gjorde 4-1. Målet gjordes av vårt nyförvärv Jimmie Svärd efter en fint slagen hörna av Marcus Strand. Efter detta mål hade Barrikaden en jättechans att snygga till siffrorna men avslutet från ett friläge gick utanför Murat Kocacenks stolpe. Alex Nilsson Frank gjorde därefter sitt andra och vårt femte mål efter en kalaspass från Ted Frostander. Vårt och matchens sista mål kom på en säkert slagen straff av Marcus Strand. Mittbacken Alexander Frank gjorde en snurr-fint i offensivt straffområde och blev fälld och straffen var solklar. Tyvärr fick Alexander en smäll på knäet och vi får hoppas att Håkan Hohenacker – vår eminente medicinske expert – kan få Alexander spelklar inom kort. Matchens sista chans fick Ted Frostander men Teds avslut gick över mål.

Dagens matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Alexander Frank, Alexander Johannisson, Anton Nilsson, Christopher Fröjd, Fredric Larsson, Jimmie Svärd, Joacim Johansson, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Marcus Strand, Metin Caliskan, Murat Kocacenk, Niklas Nilsson, Robin Ringkvist samt Ted Frostander.