Rydsgårds AIF

Plats:Rydsgård
Matchrapport: Rydsgårds AIF - GIF
2019-02-23 17:11

En tuff träningsmatch stod på dagens schema, då vi åkte till Rydsgård för match mot tuffa Rydsgårds AIF (div 4). Matchens första stora chans skapade vi, då Marcus Strand slog en ljuvlig crossboll till en framrusande Alex Nilsson Frank men Alex kom inte till avslut. Därefter fick Johan Svensson på ett bra skott men bollen gick utanför stolpen. I den 24:e minuten slog Marcus en fin vänsterhörna och Fredde Norén visade att spänst kan kompensera för längd och nickade vackert in 1-0. Ganska kort därefter rann en Rydsgårdsspelare igenom vårt försvar och kunde sätta kvitteringsbollen. En ganska klar offside men då domaren var ensam idag var det naturligtvis inte lätt för honom att komma rätt i alla situationer (och i ärlighetens namn hade Rydsgård en stor chans – friläge - i andra halvlek men deras spelare blev (nog) felaktigt avblåst för offside... så det jämnade nog ut sig). Innan första halvlek var över hade båda lagen varsin farlig frispark (vår frispark slogs av Alex). Under (främst) första halvlek visade vi upp ett fint passningsspel samt en vilja och förmåga tillsammans med ett mod att spela oss ur pressade situationer. Vi hade två bra chanser under första halvan av andra halvleken via Niklas Nilsson och Fredde Norén (Fredde hade ett friläge men kom ur position och avslutet blev därefter). I den 22:a minuten var Robin Ringkvist snabbare än Rydsgårds målvakt och kunde runda honom och satte enkelt bollen i tomt mål. Rydsgård tog över matchen ju längre halvleken led genom att pumpa in bollar mot vårt straffområde och man skapade en del halvfarligheter på sina inlägg men mittbacksparet Jonas ”Dike” Einbjörn och Jimmie Svärd var strålande och kunde avvärja Rydsgårds attacker. Rydsgård skapade även två bra skottlägen men Christopher Fröjd stod för två bra (hand)parader. I matchens sista minut var Robin nära att lobba in bollen men bollen gick i burgaveln och matchen slutade därmed i en fin 2-1 seger.

Dagens matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Alexander Johannisson, Anton Nilsson, Christopher Fröjd, Fredric Larsson, Fredrik Norén, Fritiof Jurland, Jimmie Svärd, Joacim Johansson, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Marcus Strand, Metin Caliskan, Niklas Nilsson samt Robin Ringkvist.