Oxie SK

Plats:Ekevallen Konstgräs
Matchrapport: GIF - Oxie SK
2019-02-16 20:11

I ett fantastiskt (fotbolls)väder mötte vi hemma på Ekevallen Oxie SK (div 5). Första halvlek var en jämn historia, där vi inte riktigt fick fart på varken benen eller passningsspelet. Men med några få minuter kvar av första halvlek pekade domaren på straffpunkten efter att Robin Ringkvist blivit fälld. Johan Svensson var dagens straffexekutor och Johan gjorde inget misstag. Dock lyckades vi inte hålla ledningen till paus utan Oxie kunde kvittera på en nick efter en fint slagen frispark. Vi dominerade - bollinnehavet i - andra halvlek men Oxie lyckades på en av sina två kontringar ta ledningen. På den andra gjorde Christopher Fröjd en kalasräddning. Vi hade tre jättechanser att göra mål i andra halvlek. Efter en högerhörna letade sig bollen fram till Robin som i ett mycket bra läge mitt i straffområdet sköt över. Sedan blev Robin (igen) fälld i straffområdet och straffen var solklar. Johan stegade fram för andra gången i matchen men denna gång knep Oxies målvakt straffen. Den tredje stora chansen fick Robin efter ett fint anfall men trots helt fritt läge någon meter från mållinjen fick Robin inte bollen på/i mål. Så trots stort spelinnehav i andra halvlek med tre jättechanser slutade matchen 1-2. Nya tag nästa vecka då tuffa Rydsgårds AIF (div 4) väntar på bortaplan.

Dagens matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Alexander Frank, Alexander Johannisson, Anton Nilsson, Christopher Fröjd, Fredric Larsson, Fredrik Norén, Joacim Johansson, Johan Svensson, Metin Caliskan, Niklas Nilsson, Robin Ringkvist samt Ted Frostander.