Veberöds AIF

Plats:Svalebo, Konstgräs, Veberöd
Matchrapport: Veberöds AIF – GIF
2019-02-09 17:22

Årets första träningsmatch spelades idag och för motståndet stod nabon Veberöds AIF (div 4). Alltid skönt att komma igång med matcherna men samtidigt lite spänt då man vill så gärna ha ett kvitto på att man är på rätt väg (träningsmässigt). Vi startade matchen lite nervöst/spänt men vi växte in i matchen allteftersom och spelade stundtals bra fotboll. Vi skapade en bra chans på en hörna (Jonas ”Dike” Einbjörn dök upp på bortre stolpen och gjorde sånär mål). Sedan hade Alex Nilsson Frank ett fint skott som tog i ribban (och Alex borde nog fått en straff med sig vid ett annat tillfälle). Dock 0-0 i paus. VAIF hade mest boll i andra halvlek men vårt försvars- och positionsspel var utsökt och VAIF skapade väldigt få farliga chanser trots sitt bollinnehav. Marcus Strand fick andra halvleks första stora chans, då VAIF bjöd ”Mackan” på tomt mål men Marcus hann nog inte riktigt ”ställa in” nicken och nicken gick därför mitt i famnen på deras målvakt. På en kontring blev Ted Frostander upphakad och domaren blåste för straff. Marcus var kylig och satte straffen iskallt mitt i mål. En stund senare hade vi en dubbelchans att utöka vår ledning. Alex klackade elegant sånär in bollen men VAIF:s målvakt gjorde en klassparad och på returen krutade Marcus bollen stenhårt i ribban från nära håll. Dock kom 2-0 målet lite senare, då Fredde Norén hittade pannan på inbytte Anton ”Nisse” Nilsson som ursnyggt nickade in bollen. I 89:e minuten reducerade bekante Besnik Rustemaj för VAIF men en minut senare blåste domaren av matchen och segern var ett faktum.

Dagens matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Alexander Johannisson, Anton Nilsson, Fredric Larsson, Fredrik Norén, Jimmie Svärd, Joacim Johansson, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Marcus Strand, Metin Caliskan, Murat Kocacenk, Niklas Nilsson samt Ted Frostander.