Genarps Idrottsförening

Plats:Ekevallen
Rapport: GIF - KSF Srbija Malmö
2018-10-27 20:08

Idag stundade returmatch mot KSF Srbija Malmö hemma på Ekevallen i kampen om en plats i division 4 2019. Första matchen vanns av Srbija med 1-0. Vi tog tag i taktpinnen från start och vi skapade även matchens första farliga chans. En hörna från höger av Alex Nilsson Frank nådde Jocke Johanssons panna men nicken gick i utsidan av stolpen. Dock sex minuter senare knoppade spänstige Fredde Norén in 1-0 (på en högerhörna från Alex). Srbija skapade nästan direkt efter vårt mål en farlig chans men deras avslut gick i insidan av stolpen och Anton ”Nisse” Nilsson kunde rensa undan stolpreturen. Första halvleks sista farliga chans fick Robin Ringkvist, efter slarv av Srbijas målvakt men Robin fick inte bollen på mål. Andra halvleks första farliga chans skapade vi, då Besnik Rustemaj tog sig runt på högerkanten och slog ett fint inlägg till Ted Frostander men Teds avslut gick över mål. Nästa farliga chans hade Srbija men avslutet gick högt över mål trots ett bra läge. Ted hade därefter ytterligare ett bra läge innan Srbijas anfallare sånär fick ett friläge men Niklas Nilsson gjorde i sista sekunden en glidtackling som Glenn Hysén hade varit avundsjuk på. Vi ägde andra halvlek men tyvärr fick vi Christian Aghetseh utvisad i slutet av andra halvlek (två gula kort). Matchen slutade dock 1-0 till oss. Då Srbija vann första mötet med exakt samma resultat gick matchen vidare till förlängning. I sista sekunderna av den första förlängningshalvleken fick Srbija in en boll i mål. Vi var därefter tvungna att satsa allt framåt i andra förlängningshalvleken trots en man mindre. Närmare än en nick i stolpen av Johan Svensson kom vi inte. Därmed blev denna sejour i division 4 endast ettårig medan Srbija får kvalspela vidare. Det var inte idag som vi åkte ur fyran utan idag gjorde vi vårt yttersta och ingen kan begära mera men till slut kan vi bara konstatera att det inte räckte till. Nåväl, vi får ta nya tag nästa år och se till att nästa år blir ett bra år för GIF.

Dagens matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Andreas Persson, Anton Nilsson, Besnik Rustemaj, Christian Aghetseh, Christopher Fröjd, Fredric Larsson, Fredrik Norén, Joacim Johansson, Johan Svensson, Liridon Rrustemaj, Marcus Strand, Murat Kocacenk, Niklas Nilsson, Robin Ringkvist samt Ted Frostander.