KSF Srbija Malmö

Plats:Lindängens IP (konstgräs)
Rapport: KSF Srbija Malmö - GIF
2018-10-20 19:19

Idag började kvalspelet för att stanna kvar i division 4. Vi möter KSF Srbija Malmö i ett dubbelmöte och den första matchen (i dubbelmötet) spelades idag borta på konstgräs på Lindängens IP.

Matchen var rakt igenom en ganska jämn match men med få riktigt klara målchanser för något av lagen. I första halvlek skapade vi knappt någon målchans alls medan Srbija hade ett par bra skottläge utan att träffa mål. Tyvärr fick vi två spelare skadade under första halvlek (Marcus Strand och Chris Aghetseh). I paus gjorde vi viss justering av anfallsspelet och vi skapade därefter åtminstone några chanser i andra halvlek, främst via skott från Liridon Rrustemaj (det farligaste gick i burgaveln). I mitten av andra halvlek gjorde Srbija matchens enda mål. Även i andra halvlek fick vi två skador, först Robin Ringkvist och sedan Ted Frostander och vi fick avsluta matchen med fyra skadade spelare på bänken. Förhoppningsvis kan några av dessa skadade spelare medverka nästa helg. Returmötet sker nästa lördag hemma på Ekevallen och vi måste naturligtvis göra ett mål för att utjämna kvalmötet och sedan ytterligare ett för att stanna kvar i fyran.

Dagens matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Andreas Persson, Anton Nilsson, Besnik Rustemaj, Christian Aghetseh, Christopher Fröjd, Fredrik Norén, Joacim Johansson, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Liridon Rrustemaj, Marcus Strand, Murat Kocacenk, Niklas Nilsson, Robin Ringkvist samt Ted Frostander.