Janstorps AIF

Plats:Kämpavallen IP
Rapport: Janstorps AIF - GIF
2018-10-07 20:10

Dagens match spelades mot ett tufft motstånd i form av Janstorps AIF borta på Kämpavallen IF. Heder till Janstorp som trots att man inte hade något att spela för verkligen gav allt. Denna sista omgång var ”galen”, då hela sex lag kämpade om att undvika negativ kvalplats och samtliga sex lag hade allt i egna händer.

Matchens första chans skapade vi men Robin Ringkvists avslut gick ej på mål. Janstorp skapade ett farligt nickläge på en hörna medan vi skapade ett par bra skottlägen men varken Alex Nilsson Frank eller Besnik Rustemaj fick sitt avslut på mål. I den 28:e minuten tappade vi bollen på mittplan och Janstorp kunde kontra men lite turligt för oss gick Janstorps avslut bredvid mål från ett friläge. Första halvleks stora chans skapade vi, då Fredde Norén slog ett inlägg från högerkanten men Niklas Nilsson fick ej bollen i mål trots ett avslut bara några få meter från mållinjen. Och innan första halvlek var över prickade Besnik ribban med ett kanonskott. I inledningen av andra halvlek gjorde Janstorps målvakt en fin enhandsräddning på en farlig nick. Efter 15 minuter av andra halvlek tog Janstorp ledningen via ett behärskat avslut av deras anfallare. Femton minuter senare slog Jocke Johansson en frispark som nästan studsade i mål. Kort härefter slog Liridon Rrustemaj in kvitteringsbollen men han blev korrekt avblåst för hands. Dock i den 77:e minuten kvitterade vi Janstorps ledning, då Johan Svensson sköt in ett långskott. Matchen slutade därmed 1-1 men tyvärr räckte inte dagens poäng för att undvika negativt kvalspel. Nåväl, det är bara att gilla läget och ta sig an kommande kvalspel.

Resultatet styr (ofta) tanken men om vi ”lyfter blicken” så kan vi konstatera att:

*vi har tagit poäng av samtliga lag i serien förutom av seriesegraren Södra Sandby IF – ett stort Grattis till seriesegern!

*29 poäng - som nykomling - hade räckt i övriga division 4 serier (i Skåne) för att undvika negativ kvalplats

*statistiskt kommer årets prestation in på topp 5 över GIFs seriespel (genom vår 87-åriga historia)

Dagens matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Andreas Persson, Anton Nilsson, Besnik Rustemaj, Christian Aghetseh, Christopher Fröjd, Fredrik Norén, Joacim Johansson, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Liridon Rrustemaj, Marcus Strand, Murat Kocacenk, Niklas Nilsson, Petter Lundgren samt Robin Ringkvist