Näsby IF

Plats:Grönevi
Rapport: Näsby IF - GIF
2018-09-22 20:02

Viktig match idag borta mot Näsby IF, som likt oss kämpar för att undvika negativ kvalplats. Det blev en dag där både vädret och vi själva visade upp ”olika ansikten”. I inledningen av matchen gled en Näsbyspelare igenom vårt försvar men fri med Christopher Fröjd spelade han en lagkamrat som helt korrekt blev avvinkad för offside. I den sjunde minuten fick Robin Ringkvist ett friläge – efter att den sista Näsbyförsvararen halkat – men målvakten räddade. M.a.o. hade vi igen en kanonchans att ta ledningen/kommandot och därmed få en annan prägel på matchen men icke heller denna match. I den 25:e minuten uppvisade Näsby ett fint anfallsspel som slutade med att en Näsbyanfallare kunde rulla in bollen i tomt mål. Innan första halvlek var över skapade vi två ypperliga chanser att göra mål. Första läget fick Petter Lundgren men avslutet - bara några få meter från målet - räddades till hörna samt i slutminuten av första halvlek kom Christian Aghetseh fram på högerkanten och hittade in till Robin, men Robins avslut i ett jätteläge stoppades från att gå i mål. Under första halvan av andra halvlek var vi tyvärr inte med alls, utan Näsby skapade fyra stora chanser och gjorde två mål. Dock visade grabbarna god moral och gav inte upp utan skapade under andra halvan av andra halvleken flera bra chanser. Första stora chansen fick Petter efter ca 25 spelade minuter av andra halvlek, då Petter blev helt fri mitt i straffområdet men avslutet strök stolpens utsida. Tre minuter senare slog Alex Nilsson Frank en fin högerhörna som Liridon Rrustemaj elegant nickade i mål. Målet gav oss självklart energi inför en slutforcering samtidigt som Näsby verkade tröttna och vi tog helt över matchen. På nästa högerhörna fick Robin ett utmärkt läge men utan resultat. Med några få minuter kvar av matchen kom reduceringsmålet från Robin, då Anton Nilsson fick fram bollen till Robin som tryckte dit 2-3. Någon ytterligare het chans hann vi inte skapa utan matchen slutade 2-3. Läget att undvika negativt kvalspel försämrades idag men vi har fortfarande allt i egna händer med två seriematcher kvar att spela (Rydsgårds AIF hemma samt Janstorps AIF borta).

Dagens matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Andreas Persson, Anton Nilsson, Besnik Rustemaj, Christian Aghetseh, Christopher Fröjd, Fredric Larsson, Fredrik Norén, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Liridon Rrustemaj, Marcus Strand, Murat Kocacenk, Petter Lundgren samt Robin Ringkvist.