IFK Simrishamn

Plats:Korsavads IP
Rapport: IFK Simrishamn - GIF
2018-08-18 20:30

Toppaspirerande IFK Simrishamn stod för dagens motstånd. Vi hade ett antal spelare borta av olika anledningar och dagen började inte bra, då vår buss inte dök upp utan vi fick till slut kasta oss in i ett antal bilar och köra till Simrishamn för att hinna i (någorlunda) tid.

Matchplanen var att hålla laget lågt och kompakt samt försöka såra Simrishamn med kontringar. Inledningen av matchen var tempofylld med fördel för Simrishamn. Men Simrishamn skapade inga direkta jättelägen i första halvlek (ett par skottlägen endast) och vi växte mer och mer in i matchen. Vår stora chans kom på en frispark men Simrishamns store/långe målvakt tänjde ut sig i sin fulla längd och tippade bollen till hörna. Efter ca 15 minuter av andra halvlek skapades matchens första riktigt stora chans men en Simrishamnsspelare sköt (på volley) över vårt mål i ett friläge. Fem minuter senare prickade en Simrishamnsspelare ribban i öppet läge. Nu låg ett mål i luften för Simrishamn och endast två minuter senare gjorde Simrishamn 1-0. Målet kom på en högerhörna, där Simrishamns duktige forward akrobatiskt slog in bollen i mål. Därefter verkade det som att Simrishamn slappnade av lite och vi kunde efter endast ett par minuter efter baklängesmålet kvittera. Alex Nilsson Frank drev upp bollen och passade ut till höger till outtröttlige (och dagens mittfältsgigant) Petter Lundgren och Petter spelade tillbaka till Alex som kallt rullade in kvitteringsbollen. Nästa chans skapade vi genom Robin Ringkvist, men Robins avslut gick precis utanför stolpen. Med ca fem minuter kvar av matchen fick Simrishamn en jättechans att avgöra matchen via ett friläge men Murat ”Murre” Kocacenk gjorde en briljant parad. Därmed slutade matchen 1-1 och vi tog en oerhört viktig poäng mot ett bra IFK Simrishamn.

Dagens matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Alexander Frank, Anton Nilsson, Christian Aghetseh, Christopher Fröjd, Fredrik Norén, Joacim Johansson, Jonas Einbjörn, Jonas Hansson, Liridon Rrustemaj, Marcus Strand, Murat Kocacenk, Petter Lundgren, Robin Ringkvist samt Ted Frostander.