Lunnarps BK

Plats:Ekevallen
Rapport: GIF - Lunnarps BK
2018-08-10 23:04

I kväll kickade vi igång höstsäsongen med hemmamatch mot Lunnarps BK. Ett Lunnarp som återfanns bakom oss i tabellen inför mötet men också ett Lunnarp som vi i kväll ville ha revansch mot då vi förlorade förra mötet med hela 3-0.

Inledningen av matchen var ganska jämn men med kanske ett litet övertag för oss. Matchens första stora chans fick comebackande skyttekungen Liridon Rrustemaj (efter fint spel av Robin Ringkvist och Marcus Strand). Dock kunde Lunnarps duktige målvakt rädda Liridons avslut från ett friläge. Direkt efter vår chans fick Lunnarp sin stora chans i halvleken, då man kontrade blixtsnabbt och en Lunnarpsspelare fick ett friläge men Christopher ”Stoffe” Fröjd i vårt mål kunde rädda. Halvlekens sista chans gick till Lunnarp, som i sista minuten av första halvlek skapade en chans på en snabbt slagen frispark. Efter fem minuter av andra halvlek bjöd vi Lunnarp på ett kontringsläge, då vi slarvade efter egen hörna. Avslutet gick dock bredvid målet. Fem minuter senare volley-frispelade Christian Aghetseh Liridon, men Liridons skott gick mitt på målvakten. Lunnarp var det lite vassare laget i andra halvan av andra halvlek och skapade några chanser, bl.a. ett skott som Stoffe precis kunde rädda till hörna. Vi skapade själva två bra chanser, där först Petter Lundgren ryckte förbi sin försvarare och spelade fram Liridon men Liridon fick ej avslutet på mål och sedan var Fredrik Norén framme och högg på en djupledsboll. Men matchen slutade 0-0 och oavgjort kändes väl till slut ganska logiskt. Vi gjorde ingen kvalitetsmässigt jättebra match men vi tar med oss poängen (en poäng bättre än förra mötet) samt att vi håller Lunnarp fortsatt bakom oss i tabellen.

Dagens matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Alexander Frank, Andreas Persson, Anton Nilsson, Besnik Rustemaj, Christian Aghetseh, Christopher Fröjd, Fredrik Norén, Joacim Johansson, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Liridon Rrustemaj, Marcus Strand, Niklas Nilsson, Petter Lundgren och Robin Ringkvist.