Veberöds AIF

Plats:Ekevallen
Rapport: GIF - Veberöds AIF
2018-06-17 15:34

Igår väntade ett revanschsuget och formstarkt Veberöds AIF hemma på Ekevallen. Vi startade matchen bra och skapade ett par bra chanser direkt i inledningen av matchen. Dock efter 10 minuter hade VAIF en nick i stolpen och i samma situation slog vår målvakt Christopher Fröjd huvudet i målställningen och tvingades utgå (det blev fem stygn). Murre Kocacenk ersatte Stoffe i målet. Efter 24 minuter fick Marcus Strand på ett bra skott efter ett fint anfall och på returen var Petter Lundgren ytterst nära – två gånger om - att göra mål. I stället stack direkt efteråt VAIF upp och deras yttermittfältare undvek offside och kom helt fri och placerade in 1-0. Vi fortsatte spela bra och Besnik Rustemaj hade ett farligt skott. Precis innan halvtidsvilan var vi nära att kvittera, då VAIF:s annars duktige målvakt felbedömde en frispark men en VAIF-spelare lyckades rensa undan bollen på mållinjen. Första chansen i andra halvlek skapade VAIF via ett farligt inspel och en efterföljande nick. Vi lyckades i den 9:e minuten kvittera, då en högerhörna från Marcus Strand letade sig fram till Jocke Johansson som enkelt - från en svår vinkel - kunde placera in bollen. Efter halva andra halvleken var VAIF nära att ta ledningen då ett skott sånär styrdes i eget mål av oss (bollen tog i utsidan av stolpen). Dock på den efterföljande hörnan nickade VAIF in 2-1. Vi tryckte på framåt i jakt på en kvittering men vi skapade inga jättelägen och VAIF fick därmed revansch för premiärförlusten mot oss.

Dagens matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Alexander Frank, Andreas Persson, Anton Nilsson, Besnik Rustemaj, Christopher Fröjd, Fredrik Norén, Joacim Johansson, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Marcus Strand, Murat Kocacenk, Niklas Nilsson, Petter Lundgren, Robin Ringkvist samt Ted Frostander.