Rydsgårds AIF

Plats:Granhällans IP
Rapport: Rydsgårds AIF - GIF
2018-05-31 22:50

I kväll mötte vi Rydsgårds AIF borta på Granhällans IP. Vi började matchen bra och efter bara fem minuter spelade Besnik Rustemaj fram Johan Svensson men fri med målvakten sköt Johan över målet. Nästa chans gick till RAIF men avslutet träffade ribban. Bara två minuter senare fick Besnik ett bra volleyläge efter ett väggspel men avslutet gick mitt på målvakten. Nästan direkt efteråt var Fredde Norén nära att komma igenom RAIFs försvar. Här efter gick vi tyvärr ner oss och RAIF kunde ta över matchen. I den 29:e minuten tvingades Murat Kocacenk till en klassräddning efter ett inlägg, vilket var RAIFs melodi under stora delar av matchen. Tre minuter senare hade RAIF ett skott som träffade utsidan av stolpen. Tyvärr fick vi ett psykologiskt jobbigt mål emot oss – ett olyckligt självmål efter ett av många inlägg – när bara två minuter återstod av första halvlek. Första 30 minuterna av andra halvlek dominerades av RAIF och man skapade ett flertal chanser men Murre i vårt målvakt lyckades – med hjälp av stolpen – vid ett flertalet tillfällen frejda målet. Dock i den 62:a minuter gjorde RAIF 2-0 på ett otagbart avslut från nära håll. Åtta minuter senare tilldelades RAIF en straff och 3-0 var ett faktum till hemmalaget och därmed var matchen också avgjord i praktiken. Vi spelade upp oss sista kvarten och hade ett bra skottläge men Fredde Noréns avslut gick ej på mål.

Dagens matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Alexander Frank, Andreas Persson, Anton Nilsson, Besnik Rustemaj, Christopher Fröjd, Fredrik Norén, Joacim Johansson, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Jonas Hansson, Marcus Strand, Murat Kocacenk, Niklas Nilsson, Pierre Kullberg samt Ted Frostander.