Näsby IF

Plats:Ekevallen
Rapport: GIF - Näsby IF
2018-05-26 19:03

Känslan inför dagens match var lite kluven. Dels kändes det som att vi var på gång (efter senaste insatsen mot Södra Sandby IF), dels oro över alla skador och återbud. Tack vare Pierre Kullberg, Petter Lundgren och Kenneth ”Broa” Brostedt kunde vi ha en komplett trupp – tack för att Ni ställde upp!

Vi startade matchen bra och innan matchuret visade tio minuter hade vi gjort 1-0. Robin Ringkvist brytpassade fram till Marcus Strand, som levererade bollen på djupet till en framstormande Besnik Rustemaj som kunde vricka bollen förbi en utrusande Näsbymålvakt. Besnik hade därefter två bra skottlägen utan att få utdelning. I den 10:e minuten kontrade Näsby och med nöd och näppe lyckades Christopher Fröjd frejda vårt mål från påhälsning. Därefter dröjde det innan någon farlig chans skapades. I den 37:e minuten spelade vi fin fotboll på mittfältet och hittade därefter ut till en offensiv högerback i form av Alexander Frank och 16-årige Alexander slog ett inlägg till Besnik och Besniks avslut gick ner i marken men studsade över målvakten och 2-0 var ett faktum. I den 61:e minuten slog Marcus Strand en perfekt högerhörna på första ytan och där mötte Kapten Jocke Johansson bollen perfekt med pannan och nickade vackert och otagbart in 3-0. Näsby tryckte därefter på mer och mer framåt och Näsby var absolut inte ofarliga och i den 65:e minuten skapade man en trippelchans, där ”Stoffe” först gjorde två vassa räddningar och därefter kunde Jonas ”Dike” Einbjörn rensa undan bollen från vår mållinje. Med åtta minuter kvar av ordinarie tid skapade Näsby ytterligare en stor chans men avslutet gick utanför målet. Främst pga. skador blev det en lång tilläggstid men vi höll undan och kunde bärga en vinst och tre välbehövliga poäng. Tyvärr fick vi ytterligare skador på Christopher (lår) och Alexander (troligen hjärnskakning) samt ett tredje gult kort på Robin Ringkvist, vilket innebär avstängning i nästa match. Dock kommer några spelare tillbaka till nästa matchtrupp. Nåväl, nu njuter vi av dagens tre poäng för att på tisdag genomföra ett bra träningspass innan ett formstarkt Rydsgårds AIF väntar nästa torsdag.

Dagens matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Alexander Frank, Andreas Persson, Besnik Rustemaj, Christopher Fröjd, Fredrik Norén, Joacim Johansson, Jonas Einbjörn, Kenneth Brostedt, Liridon Rrustemaj, Marcus Strand, Murat Kocacenk, Niklas Nilsson, Petter Lundgren, Pierre Kullberg samt Robin Ringkvist.