Södra Sandby IF

Plats:Södra Sandby IP
Rapport: Södra Sandby IF - GIF
2018-05-23 23:10

Idag var vi inställda på en tuff match, då vi skulle möta obesegrade serieledarna Södra Sandby IF (borta).

Tyvärr fick vi en dålig start på matchen, då Sandby gjorde 1-0 innan vi ens spelat 10 minuter. En hörna från höger letade sig till slut ut till en Sandbyspelare, som från 16-meterslinjen lyckades få bollen förbi våra spelare och i mål. Fyra minuter senare hade Sandby en jättechans - via ett friläge – att utöka ledningen men vår målvakt Christopher Fröjd gjorde en fin parad. Vi växte därefter mer och mer in i matchen och på en hörna från vänster lyckades Niklas Nilsson raka in kvitteringen. Första halvleks sista stora chans hade vi men Liridon Rrustemaj avslut från ett bra läge räddades av Sandbys målvakt. Tyvärr fick vi en spelare utvisad i slutminuterna av första halvlek. Vi gjorde ett byte i paus samt ändrade formation (till 4-4-1) pga. utvisningen. Första chansen i andra halvlek hade vi, då Niklas var nära att nicka in ledningsmålet. Dock i den sjunde minuten gjorde Sandby – med hjälp av stolpen – 2-1 efter ett inspel från höger. Därefter fick en Sandbyspelare på ett kanonskott men Christopher gjorde en motsvarande kanonräddning. Efter 20 spelade minuter fick vi ett jätteläge att kvittera, men Jonas ”Dike” Einbjörns avslut - endast några få meter från mållinjen - gick tyvärr utanför. Ytterligare stora chanser skapades inte i matchen. Grabbarna med suveräne Besnik Rustemaj i spetsen – en gigant idag – gjorde en stark insats och det fanns inget mer att begära av grabbarna när domaren blåste av matchen. Vi får slicka såren imorgon och snabbt ladda om, för redan på lördag är det ny match då vi tar emot Näsby IF på Ekevallen.

Dagens matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Alexander Frank, Andreas Persson, Anton Nilsson, Besnik Rustemaj, Christopher Fröjd, Fredrik Norén, Joacim Johansson, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Liridon Rrustemaj, Marcus Strand, Murat Kocacenk, Niklas Nilsson, Otto Sztojka, samt Robin Ringkvist.