VMA IK

Plats:Ekevallen
Rapport: GIF - VMA IK
2018-05-19 19:55

En hårt skadedrabbad trupp (ytterligare två återbud skedde på lördagsmorgonen samt två (nya) skador fick vi under matchen) tog sig idag an VMA IK, en ny bekantskap för oss. Dagens slutresultat känns ganska svår att acceptera men då VMA var effektivare (i båda straffområdena) får vi dock acceptera att vi inte fick med oss någonting från dagens match.

Innan tio minuter hade spelats av första halvlek skapade vi tre kanonchanser, som borde resulterat i minst ett mål. Först Besnik Rustemaj efter en minut, sedan Liridon Rrustemaj efter sju minuter. VMA hade å sin sida bra lägen utan att få avsluten på mål. I den nionde minuten hade Besnik igen en utmärkt chans. Efter 25 minuter tog dock VMA ledningen på ett avslut utanför vårt straffområde. Matchen därefter var jämn men med bara en minut kvar till pausvilan gjorde dessvärre VMA 2-0, då vi ej var beslutsamma i eget straffområde och tillät en VMA-spelare göra mål. Vi började andra halvlek bra och efter endast två minuter slog Fredde Norén ett inlägg som Liridon snyggt nickade i mål. Vi tryckte tillbaka VMA större delen av andra halvlek och Liridon fick på ett bra skott men VMAs storspelande målvakt räddade och på inlägget direkt efter hade Ted Frostander ett bra nickläge men nicken gick ner i marken och studsade över motståndarmålet. VMA stack upp och hade en boll i stolpen i den 74:e minuten. Vi fortsatte trycka på framåt men som så ofta händer i dessa lägen så kontrar motståndaren och så gjorde även VMA. I minut 82 och 83 kontrade VMA in 1-3 samt 1-4 och matchen var givetvis över. Dock skapade vi ytterligare ett par chanser och Besnik fick in en reduceringsboll på övertid men matchen slutade 2-4.

Dagens matchtrupp: Alexander Frank, Andreas Persson, Anton Nilsson, Besnik Rustemaj, Christian Aghetseh, Christopher Fröjd, Fredrik Norén, Joacim Johansson, Liridon Rrustemaj, Marcus Strand, Murat Kocacenk, Niklas Nilsson, Robin Ringkvist samt Ted Frostander.