Hjärsås/Värestorps IF

Plats:Hjärsås IP
Rapport: Hjärsås/Värestorps IF - GIF
2018-05-10 20:24

Dagen inleddes med en lättare frukost i klubblokalen, innan vi gick ombord bussen för färd till Hjärsås IP för match mot ett bra Hjärsås/Värestorps IF. Matchen spelades i högsommarvärme och alla spelarna fick kämpa matchen igenom med värmen.

Vi inledde matchen bra och i den 11:e minut spelade Niklas Nilsson fram Besnik Rustemaj och fri med målvakten gjorde Besnik inget misstag utan rundade målvakten och slog in ledningsmålet. Matchen var rakt igenom en jämn tillställning och initiativet skiftade mellan lagen. Hjärsås/Värestorp kvitterade med ca fem minuter kvar av första halvlek, då deras snabbe och duktige vänstermittfältare frispelade en lagkamrat med ett inspel från vänster. Innan första halvlek var över hade Hjärsås/Värestorp ett kanonläge att ta ledning på en kopia på anfallet som ledde till kvitteringen. Hjärsås/Värestorp startade andra halvleken bra och tog ledningen efter tre spelade minuter. En kontring avslutades från snäv vinkel men avslutet smet in i mål. I den 66:e minuten hade vi ett utmärkt läge att kvittera, då Marcus Strand hade ett friläge men målvakten räddade. Bara fyra minuter senare fick Johan Svensson ett bra skottläge men skottet gick hårfint bredvid målet. Vi gick ner på en trebackslinje och i den 74:e minuten fick vi äntligen utdelning, då Niklas igen serverade Besnik som tryckte in kvitteringsbollen. Och fyra minuter efter vårt kvitteringsmål hade vi ett kalasläge att ta ledningen på en hörna från höger. Niklas nickade (rakt på målvakten) och Alex Nilsson Frank högg på målvaktsreturen och var nära att peta in bollen. Matchens sista chans hade Hjärsås/Värestorp via ett farligt inlägg. Ett oavgjort resultat kändes till slut som ett logiskt och rättvist resultat. Nu har vi inte match på nio dagar och förhoppningsvis kan vi få tillbaka ett par spelare (från skador) och detta behövs då vi mellan 19 maj – 31 maj har ett stenhårt schema och ska spela hela fyra matcher under denna period.

Dagens matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Alexander Frank, Andreas Persson, Anton Nilsson, Besnik Rustemaj, Christian Aghetseh, Christopher Fröjd, Joacim Johansson, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Marcus Strand, Murat Kocacenk, Niklas Nilsson, Otto Sztojka, samt Robin Ringkvist.