Önneköps IF

Plats:Björkvallen
Rapport: Önneköps IF - GIF
2018-05-04 23:02

Idag spelades den första matchen i en intensiv månad, då sex matcher ska avklaras under maj månad. Efter två raka förluster var förhoppningen idag att kunna studsa tillbaka, då vi mötte jumbon Önneköps IF borta på Björkvallen.

Äntligen fick vi en bra (läs: dröm) start på en match. Redan efter en minut kunde Johan Svensson raka in ledningsmålet. Detta efter en hörna från höger av Marcus Strand. Vi fortsatte att i inledningen av matchen skapa farliga chanser, där Besnik Rustemaj hade två kanonchanser att utöka ledningen. Men då vi inte lyckades skaffa oss ett större målmässigt övertag, blev andra halvan av första halvlek samt början av andra halvlek lite krampaktig och vi orsakade många onödiga frisparkar vilka var Önneköps enda chans till ett kvitteringsmål. Efter att halva andra halvleken spelats, gjorde en Önneköpsspelare en vansinnig tackling på Marcus Strand och domaren visade honom rött kort. Ganska ofta blir lag som är en man mer passiva men grabbarna visade upp ett fint spel och utnyttjade verkligen situationen och mellan minut 70 och 87 gjorde man hela fyra mål. I den 70:e minuten serverade Joacim Johansson Besnik och Besnik gjorde 2-0. 3-0 kom fyra minuter senare, när Alex Nilsson Frank drev bollen mot motståndarmålet samtidigt som Robin Ringkvist gjorde en perfekt löpning och serverades bollen av Alex. 4-0 gjorde Besnik i den 76:e minuten. Med tre minuter kvar av ordinarie matchtid spelade Robin fram Besnik, som satte sitt tredje mål samt GIF:s femte mål. Dagens vinst ger oss härlig energi samt ger oss avstånd till lagen i tabellens nedre skikt.

Dagens matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Alexander Frank, Andreas Persson, Anton Nilsson, Besnik Rustemaj, Christian Aghetseh, Christopher Fröjd, Joacim Johansson, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Marcus Strand, Niklas Nilsson, Otto Sztojka, Pierre Kullberg, Robin Ringkvist samt Ted Frostander.