IFK Simrishamn

Plats:Ekevallen
Rapport: GIF - IFK Simrishamn
2018-04-28 19:32

Idag väntade hemma på Ekevallen IFK Simrishamn, som enligt mångas åsikt är favorit till att vinna serien. IFK vann förra helgen stort mot vår kommande motståndare Önneköps IF och var inför dagens match även serieledare.

Öppningen på matchen var jämn och vi kontrollerade IFKs vassa offensiv på ett bra sätt samt skapade en riktigt vass chans, när Liridon Rrustemaj fick på ett bra skott men IFKs målvakt gjorde en fantomräddning och tippade bollen till en (resultatlös) hörna. Tyvärr efter 30 minuter tog IFK ledning, då ett inlägg från höger boxades ut av Christopher Fröjd men bollen träffade olyckligtvis egen spelare och en IFK-anfallare kunde mer eller mindre på mållinjen slå in ledningsmålet. Med ca två minuter kvar av första halvlek kom nästa smäll för oss, då vi tappade boll på egen planhalva och IFK kunde kontra och från misstänkt offsideposition kunde IFKs andre anfallare göra 2-0. Lite bittert att gå till pausvila med ett tvåmålsunderläge. Första halvan av andra halvlek blev ganska händelsefattig. Men med lite mindre än 20 minuter kvar av matchen dödade IFK matchen genom att göra 3-0. På slutet hade vi ett par bra chanser att hyfsa till siffrorna (främst via ett ribbskott av Besnik Rustemaj) men idag får vi konstatera att med dagens förutsättningar räckte vi inte riktigt till.

Sex poäng på inledande fyra matcher är klart godkänt, då vi mött minst två förväntade topplag. Nu väntar en intensiv maj-månad med sex matcher på en månad.

Dagens matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Alexander Frank, Anton Nilsson, Besnik Rustemaj, Christopher Fröjd, Fredric Larsson, Fredrik Norén, Joacim Johansson, Jonas Einbjörn, Jonas Hansson, Liridon Rrustemaj, Niklas Nilsson, Otto Sztojka , Robin Ringkvist samt Ted Frostander.