Lunds SK

Plats:Ekevallen
Rapport: GIF - Lunds SK
2018-04-14 19:35

Idag var det dags för årets andra seriematch, då vi i hemmapremiären tog emot Lunds SK. LSK är det enda laget som kommer från div 3 och med detta i åtanke tillsammans med LSKs storseger i premiären, var vi inställda på en tuff match.

Vi började matchen bra och skapade några hyfsat heta chanser, främst via Ted Frostander och Besnik Rustemaj. Dock hade LSK matchens första stora chans men avslutet gick högt över vår ribba. Efter halva första halvlek gick vi ner oss lite och LSK kunde ta över matchbilden. Med bara en minut kvar innan pausvilan, tog LSK ledningen då en frispark från höger hittade en LSK-spelare på bortre stolpen som enkelt kunde nicka in bollen. Efter pausvilan kom vi ut som ett ”nytt” lag och tog tag i matchen och ju längre andra halvlek led, desto mer tryckte vi tillbaka LSK och skapade ett antal chanser men det verkade som förgjort att få bollen i mål. Vi gick i slutet av matchen ner på en trebackslinje, allt för att få in en kvitteringsboll. Med ett fåtal minuter kvar av matchen slog Marcus Strand en hörna från höger som landade perfekt på Jonas ”Dike” Einbjörns panna och kvitteringen var ett faktum. Sedan lyckades vi även i matchens sista skälvande minuter få in ett segermål. Robin Ringkvist hittade fram till Besnik, som för andra matchen i rad gjorde segermålet. Dock var faktiskt inte matchen över och LSK hann med ett kvalificerat avslut (skott) men Christopher Fröjd tänjde ut alla sina centimetrar och gjorde en suverän räddning. Därmed har vi startat seriespelet på ett utmärkt vis och tagit två segrar av två möjliga.

Dagens matchtrupp: Alexander Frank, Andreas Persson, Anton Nilsson, Besnik Rustemaj, Christian Aghetseh, Christopher Fröjd, Fredric Larsson, Fredrik Norén, Joacim Johansson, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Marcus Strand, Niklas Nilsson, Otto Sztojka, Robin Ringkvist samt Ted Frostander.