Genarps Idrottsförening

Plats:Träningsmatch
Rapport: GIF - AIF Barrikaden
2018-03-30 17:48

Med ca en vecka kvar till seriepremiären, spelade GIF idag sin sista försäsongsmatch. För motståndet stod AIF Barrikaden (div 5). GIF rivstartade matchen och innan ens fem minuter spelats gjorde Johan Svensson 1-0 (premiärmål för GIF), då han fri med målvakten gjorde inget misstag utan rullade behärskat in bollen. GIF bjöd under hela matchen men framförallt i första halvlek på en charmant fotboll med bra rörelse och ett klapp-klapp spel. Motståndet var visserligen kanske inte det tuffaste men ”jobbet” ska ändå göras. Robin Ringkvist och Andy ”Rynge” Persson missade sedan förvisso jättechanser men innan första halvlek var över hade nämnda killar gjort både 2-0 (Andy) och 3-0 (Robin). Andys mål gjordes på en målvaktsretur efter ett fantastiskt fint spel på högerkanten och Robins mål gjordes efter en perfekt pass från Johan Nilsson. Barrikaden hade någon fast situation som oroade men det var GIF som helt ägde halvleken. Även den andra halvleken fick en perfekt start, då Niklas Nilsson slog ett inlägg som Johan Nilsson kunde nicka i mål. GIF fortsatte att äga matchen och ytterligare ett mål skulle göras. Anton Persson hittade Fredde Norén med en fin djupledsboll och Fredde fastställde slutresultatet till 5-0. Sju försäsongsmatcher har spelats och ingen har resulterat i förlust (fyra oavgjorda och tre vinster). Nästa lördag spelas seriepremiären borta mot Veberöds AIF.

Dagens matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Alexander Frank, Andreas Persson, Anton Nilsson, Anton Persson, Christian Aghetseh, Christopher Fröjd, Fredric Larsson, Fredrik Norén, Joacim Johansson, Johan Nilsson, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Metin Caliskan, Murat Kocacenk, Niklas Nilsson, Robin Ringkvist samt Otto Sztojka (provspelare)