Genarps Idrottsförening

Plats:Träningsmatch
Rapport: GIF - Dalby GIF
2018-03-24 16:39

Seriepremiären närmar sig med stormsteg och idag spelades den nästsista träningsmatchen innan premiären, derbyt borta mot Veberöds AIF (7 april). Även dagens match mot Dalby GIF var en derbymatch. Dagens match var en match där vi på förhand nog förväntades föra matchen. Och stora delar och framförallt i andra halvlek förlades spelet till Dalbys planhalva. Dock var Dalby försvarsstarka och vi skapade inga jättechanser i första halvlek och istället kunde Dalby i mitten av första halvlek ta ledning, då en frispark (av fd Genarpsspelaren Oscar Lindqvist) gick förbi Murat ”Murre” (som spelade första halvlek medan Christopher spelade andra halvlek). I andra halvlek förlades spelet mer eller mindre till Dalbys planhalva och efter ca 10 minuter av andra halvlek steg Johan Nilsson till väders och nickade snyggt in en hörna från vänster. I andra halvlek skapade vi flera stora chanser men fick inte in bollen och matchen verkade sluta oavgjort. Dock med någon få minut kvar av matchen slog Liridon en perfekt frispark till broder Besnik, som elegant förpassade bollen i mål. Slutresultatet blev därmed 2-1 till GIF.

Dagens matchtrupp: Alexander Frank, Andreas Persson, Besnik Rustemaj, Christian Aghetseh, Christopher Fröjd, Fredrik Norén, Joacim Johansson, Johan Nilsson, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Liridon Rrustemaj, Marcus Strand, Murat Kocacenk, Niklas Nilsson, Ted Frostander samt Otto Sztojka (provspelare)