Genarps Idrottsförening

Plats:Träningsmatch
Rapport: GIF - Liga 06 IF
2018-03-10 18:37

För andra matchen i rad var vår matchtrupp plågad av sjukdomar och skador men grabbarna på planen gjorde idag en bra insats. Vi mötte idag på Ekevallen ett hårdsatsande Liga 06 IF (div 5) i en match som slutade 2-2 (1-1). Vi tog ledningen efter ca 20 minuter, då Jonas ”Dike” Einbjörn slog en fin boll till Liridon Rrustemaj som i sin tur serverade Robin Ringkvist som enkelt kunde slå in 1-0 i mer eller mindre tomt mål. Jonas ”Dike” är sedan nära att utöka ledningen med en nick men nicken gick tyvärr i ribban och ut. Samtidigt skapade Liga ett antal klara chanser men en storspelande Christopher Fröjd i målet lyckades avvärja allt fram till att några få minuter återstod av första halvlek, då Liga fick in en kvitteringsboll. Vi tog ledningen igen i andra halvlek, då Liridon var klinisk och utnyttjade ett misstag i Liga-försvaret. Vi hade sedan två jättechanser via Anton Persson och nämnde Liridon att utöka ledningen men vi lyckades inte göra 3-1. Liga skapade i sin tur ett antal klara chanser och ett kvitteringsmål låg i luften. Med matchens sista spark (endast avspark gjordes därefter) gjorde Liga 2-2 via ett vackert och helt otagbart skott. Surt att inte vinna matchen men givet förutsättningarna får vi vara nöjda med insatsen samt det positiva att vissa spelare fick 90 minuters välbehövlig speltid.

Dagens matchtrupp: Andreas Persson, Anton Persson, Christopher Fröjd, Johan Nilsson, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Jonas Hansson, Liridon Rrustemaj, Marcus Strand, Robin Ringkvist, Ted Frostander samt Christian Aghetseh och Otto Sztojka (provspelare)