Lilla Torg FF

Plats:Träningsmatch
Rapport: Lilla Torg FF - GIF
2018-02-24 16:43

I dag spelades ytterligare en match mot ett bra motstånd i form av Lilla Torg FF (div. 4) och dagens bortamatch slutade 0-0. I andra halvlek fanns två kanonchanser (matchens två bästa chanser) för GIF och för Besnik Rustemaj att göra mål men det ville sig inte för Besnik idag, som annars (igen) gjorde en utmärkt match. Lilla Torg hade å andra sidan i andra halvlek en fin frispark i ribban.

Tre matcher har nu spelats mot division 4 motstånd och en vinst samt två oavgjorda med endast ett insläppt mål på dessa tre matcher är facit. Således har en bra start på säsongen gjorts. Nästa helg väntar ett träningsläger och därför spelas inte nästa match förrän om två veckor (Liga 06 IF hemma den 10 mars).

Dagens matchtrupp: Alexander Frank, Andreas Persson, Anton Nilsson, Besnik Rustemaj, Joacim Johansson, Jonas Einbjörn, Jonas Hansson, Liridon Rrustemaj, Marcus Strand, Murat Kocacenk, Niklas Nilsson och Pierre Kullberg samt Otto Sztojka och Christian Aghetseh, båda provspelare