Genarps Idrottsförening

Plats:Träningsmatch
Rapport: GIF - Veberöds AIF
2018-02-10 18:04

Efter mindre än en månads träning var det idag dags för årets första match. För femte året i rad mötte vi grannen Veberöds AIF i en träningsmatch. Skillnaden mot tidigare år är att i år möter vi VAIF även i seriespelet (premiären!). Första matchen för säsongen är alltid spännande samt oviss, då man inte riktigt vet var man står. Efter dagens match kan vi dock konstatera att vi är ”på banan”. I dessa tidiga träningsmatcher är ett syfte att få många spelminuter på samtliga spelare i truppen samt testa lite olika spelformationer.

Dagens match var en ganska jämn historia men där GIF skapade massor av solklara målchanser och med lite mera skärpa borde gjort ett par mål. I första halvlek noterade vi bl.a. friläge för Liridon Rrustemaj samt ett avslut från friläge av Marcus Strand i stolpen. I andra halvlek hade Robin Ringkvist ett friläge och en dubbelchans någon meter från målet från Andreas ”Andy” Persson och Besnik Rustemaj samt ytterligare en kanonchans för Besnik. VAIF skapade främst sina chanser på fasta situationer samt uppspel på/via starke och duktige Viktor Rosberg. Matchen slutade 0-0.

Dagens matchtrupp: Alexander Frank, Alex Nilsson Frank, Andreas Persson, Anton Nilsson, Anton Persson, Besnik Rustemaj, Christopher Fröjd, Joacim Johansson, Johan Nilsson, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Liridon Rrustemaj, Marcus Strand, Robin Ringkvist och Ted Frostander samt Otto Sztojka (provspelare)