Skegrie BK (5)
Genarps IF (6)
Skegrie BK (5)2 - 1Genarps IF (6)

Matchstart:ons 15 mars, 19:30
Plats:Anderslövs IP konstgräs 11-manna
Matchrapport: Skegrie 2-1 GIF
2023-03-16 17:51

Trots att vi gick till pausvila med en 1-0-ledning, fick vi tyvärr åka hem tomhänt. En svagare andra halvlek tillät hemmalaget vända matchen till 2-1 vilket också blev slutresultatet.

Vår första halvlek var bra och det kröntes av Jockes mål i slutet av halvleken. Lagkaptenen var sist på bollen efter en tilltrasslad situation på en av våra hörnor.

Vi hade fina möjligheter till fler mål, däribland en stolpträff av Simme och en ribbträff av Isak. Dessutom avlossade Max Dunegård ett vänsterskott som tvingade målvakten till en vassare räddning.

Men efter paus var vi inte lika alerta och det gjorde oss till ett helt annat lag jämfört med de första 45. Tio minuter in i halvleken dömdes hemmalaget straff och förvaltade den.

Senare blev matchen lite mer böljande där bollinnehavet jämnades ut något. Också blev den nersprungna konstgräsplanen något svårspelad, när de stora snöflingorna föll över Anderslövs IP.

Det såg länge ut att sluta oavgjort och det hade varit ganska rättvist sett till antal skapade lägen. Men ett bolltapp från vår sida i kombination med obalans mellan lagdelarna ledde fram till ett friläge som gav Skegrie alla tre poängen.

Jag tycker att vi skapade så pass mycket målchanser att vi borde gjort mer än ett mål. Å andra sidan har inte DM handlat om resultat, utan fokus har legat mer på att ge spelarna bra med speltid. Och det har varit nyttigt för oss.

Till helgen åker vi på ett träningsläger i tyska Hamburg. När vi är tillbaka är det tre veckor bort till seriepremiären.

Vill rikta ett stort tack till alla er som kom till Anderslöv denna onsdagkväll. Nu längtar vi mest på att sparka igång säsongen 2023 tillsammans med er.

/Murre