Rydsgårds AIF (5)
Genarps IF0 - 2Rydsgårds AIF (5)

Matchstart:lör 25 februari, 13:00
Plats:Ekevallen, Genarp konstgräs
Matchnummer: 137012074
Matchrapport: GIF 0-2 Rydsgård
2023-02-26 13:03

Check på årets första förlust, mot ett bra div 5-motstånd i Rydsgårds AIF. Dock är det fortsatt väldigt tidigt på säsongen och det är lång bit kvar till premiären – även om det ligger nära i tid.

Träningsmatcher är alla nyttiga på sitt sätt. Denna var inget undantag. Sett till helheten så var vi “inte riktigt där”, som det ibland kan beskrivas med fotbollstermer. Vi gjorde bra saker, men ängsligheten som befann sig i vissa skeden av matchen, gjorde att bortalaget fick dra det längsta strået.

Samtidigt så har även vi rätten att göra mindre bra prestationer och det får gärna komma nu under försäsongen, så vi får chansen att putsa bort det inför seriespelet.

Det har varit sportlovsvecka, vilket inneburit bortresta spelare. Vi har även åkt på sjukdomar som hållit dessa spelare borta från träning i två veckor. I denna match hade vi 12 spelare utanför matchtruppen av nämnda anledningar.

Ovanstående gör inte skäl till att underprestera, men det är absolut en förklaring. Oavsett borde vi värmt vår kära publik med mål, vilket är det sura i sammanhanget. För kallt var det, till och med ruggigt kallt.

I mitten på halvlekarna bjöd vi på två missade uppspel och det resulterade i två baklängesmål. I övrigt skapade vi tillräckligt med målchanser för att göra minst ett mål.

Kanske något försenat, men de sista tio minuterna i matchen är jag mest nöjd med. Då gick vi verkligen för det. Vi vann första och andra bollarna och var mycket nära att näta.

Nästa helg inleder vi gruppspelet i DM. Då fortsätter vi där vi slutade. Vi går för det, direkt från start.

/Murre