Hur man hanterar en match där motståndare lämnar WO
2021-09-07 10:54

Nedan info från Skånes FF

När en förening tvingas att lämna wo (walk-over) till en match så ska föreningen kontakta motståndarna, domaren (om det är matcher som är tillsatta av Skånes FF) samt Skånes FF:s via mail tavling@skaneboll.se.
Ni kan också ringa oss och meddela oss på vardagar, 040-590200 08.00-16.00.
Under jourtid, fredagar 16-20, lördagar och söndagar 12-16 ringer ni journumret 040-785 20.
Under jourtid är det extra viktigt att ni ringer och meddelar en wo-match eftersom mailen inte kollas frekvent under helgen.
Det åligger hemmalaget att meddela enligt ovan, om man inte gjort någon annan överenskommelse lagen emellan.

Tänk på att ange matchnummer, vilka lag som skulle spelat och vem som lämnade wo.
Om matchen blir wo samma dag som den skulle spelas har domaren rätt att ansöka om ersättning.
Den ersättningen gör domaren till oss så hemmalaget ska inte betala något till domaren vid en wo-match eller uppskjuten match.

Förfarandet gällande hantering av en wo-match gäller alla matcher, från 8 år och uppåt.  När det gäller matcher som domartillsätts av föreningen är det viktigt ni kontaktar föreningens domaransvarig.

Micke Dahl

Tävlingsansvarig