Skegrie BK

Plats:Snarringe IP
Förlust borta mot Skegrie
2022-04-16 17:27

GIF föll med 3-0 borta mot Skegrie BK i den andra spelomgången av Division 5 Södra.

Snarringe IP bjöd på soligt vårväder under påskafton då Genarp gjorde gräspremiär.

Första halvlek präglades i stort av en och samma matchbild. Lagen utbytte bollinnehav, skapade målchanser, men fick inte in bollen.

Trots en stark inledning av den andra halvleken och flertalet chanser, lyckades GIF inte omvandla trycket till ett ledningsmål.

Drygt en kvart in i andra halvlek, blev Fille nedsparkad och skrek på straff, precis som lagets avbytarbänk gjorde – men domaren friade.

Några minuter senare väggspelade sig hemmalaget genom Genarps försvar och gjorde 1–0.

Bortalaget forcerade och försökte få till en kvittering. Istället var det Skegrie som utökade till 2–0 på straff i den 81:e minuten. Det hann även bli 3–0 innan slutsignalen löd.

En poäng efter två matcher. Genarps IF jagar fortfarande första trepoängaren. Det ska de försöka kamma hem på fredagskvällen när Skurups AIF kommer på besök.

Skegrie BK – Genarps IF 3–0 (0–0)

Varningar: Albert Larsson 75’, Christopher Fröjd 80’.

Startelva: 1. Christopher Fröjd (mv), 2. Jonas Einbjörn, 4. Max Mårtensson, 6. Johan Svensson (K), 8. Tobias Borg, 9. Alex Nilsson Frank, 11. Ted Frostander, 12. Alexander Johannisson, 14. Fredric Larsson, 17. Isak Ekqvist, 18. Albert Larsson.

Ersättare: 3. Fisnik Balija, 15. Anton Nilsson, 16. Emil Mårtensson, 20. Metin Caliskan, 22. Emil Fällmark.