Första matcherna!
2022-04-09 14:38

Vi är så stolta och glada över att se tjejerna kämpa så starkt i sina första träningsmatcher! Debut för kämpartjejerna födda 2012-2013 på matchplanen nyligen (bild 1-4), och spännande debut för tjejerna födda 2014 idag (bild 5-6), med förstärkning av ett par tjejer födda 2013. Så många röda kinder, kvicka ben, snygga passningar, hjältemodiga målräddningar, leenden och hejarop. Och vi är lika glada och imponerade över att tjejerna kommer med pepp i hjärta och boll i sikte till träningarna, både i strålande vårsol (bild 7-8) och massivt ösregn (bild 9-10). En del av er har säkert också lagt märke till att vi också har förstärkning på tränarsidan av Karl Nilsson, som har lång erfarenhet både som spelare och tränare. Det är skoj!

Imorgon blir det första seriematchen! För en del av tjejerna födda 2012-2013. På Ekevallen kl 10.00. Hoppas att vi ses då!

Vänliga hälsningar!

/ Tränarna genom Ida