Genarps IF arrangerar GIFT 2022

Genarps IF Trail 10K, 25K och 40K – 12/06

Välkommen till en trail löpning tävling i Genarps vackra natur!

En tuff, rolig och utmanande sträcka på 10, 25 eller 40 km med 160, 540 resp. 820 höjdmeter.

Allmänt

GIFT (Genarps IF Trail) 10, 25 resp. 40 km är öppna för alla löpare, motionär som elit.

Förtydligande, du behöver inte vara ansluten till någon klubb för att delta, alla löpare är välkomna.

Dock för tävlande i SM/VSM -klass och Skånes TrailCup måste du vara klubbansluten.

Tävlingsdag och starttid

Starten sker på Ekevallen i Genarp söndag

den 12 juni 2022.

10K                                                   kl. 09:20

25K                                                   kl. 10:45

40K                                                   kl. 09:00

Obligatorisk genomgång kommer att ske vid starten cirka 5 minuter innan start.

Chiptidtagning med bruttotid, dvs loppet startar vid startskottet.

Klasser

SM/VSM klasserna (M/K) för 40K.

En dam- (K) och en herrklass (M) för 25 och 40K.
En dam- (K), en herrklass (M) och två P/F 17 klasser för 10K.

40K distansen är dessutom utsedd med 2 klasser (K/M) till deltävling 2 i Skåne Trail Cup 2022

för löpare som tävlar för klubb anslutna till Skånska Friidrottsförbundet.

Löpare måste vara minst 17 i år fyllda d.v.s. för att kunna delta i 25 och 40 Km.

Startlistor

Gå in på https: www.sportstiming.dk/event/9692

Obs Ingen efteranmälan på plats.

Parkeringsplats finns på Ekevallen.

Omklädning, toalett och dusch

WC, omklädning och dusch kommer att vara tillgängligt. Hjälp till att hålla god hygien.

Nummerlappar

Hämtas på tävlingsdagen senast 30 min före start. Ska bäras på framsidan av bröstet under hela loppet. Om löpare bryter tävlingen ska nummerlappen tas av och lämnas till funktionär. Uppge gärna ditt startnummer för att underlätta vid uthämtning av nummerlappar. Startlistor finns vid nummerlappsutdelningen.

Utrustning rekommenderas

• Mobiltelefon

Regler & Säkerhet

Alla deltar på egen risk.

Det är förbjudet att skräpa ner under loppet. Allt som tas med vid start ska tas med tillbaka till målet eller slängas vid vätskekontrollerna.

Vi uppmuntrar deltagarna att visa hänsyn till naturen.

Det är självklart och obligatoriskt att vid behov hjälpa andra löpare.

Stavar är inte tillåtna.

Banan

Banans start och mål är på Ekevallen i Genarp. Banan går längs stigar och skogsvägar på Romeleåsen. Vi springer banan moturs i år!

Banan är markerad med oranga små flaggor och vita spraymarkeringar på marken.

Alla GIFT banor är certificierad av ITRA och UTMB World Series qualifiers.

Tidsgräns

Målet stänger vid kl. 15.00 (gäller alla distanser).

Resultat

Presenteras på plats, på Genarps IF hemsida och hos sportstiming. www.sportstiming.dk/event/9692.

Protest

Skriftlig protest lämnas till sekretariatet, dock senast 30 minuter efter det resultat anslagits. Samtidigt skall protestavgift 500 kronor lämnas. Denna summa återbetalas om protesten godkänns.

Brutet lopp:

Deltagarna som bryter loppet måste meddela tävlingsledningen snarast. Prata med en funktionär och lämna in nummerlapp eller ring på 0733-361393.

Vätska och förtäring (Sportdryck Umara)

10 Km:
Vatten Km 5
25 Km:
Vatten, coca cola, sportdryck, mat VK1 Km 7,0
Vatten, coca cola, sportdryck, mat VK3 Km 16,5
Vatten Km 20,1
40 Km:
Vatten Km 5
Vatten, coca cola, sportdryck, mat VK varvning Km 10,3
Vatten, coca cola, sportdryck, mat VK1 Km 16,9
Vatten, coca cola, sportdryck, snacks VK2 Km 26,5
Vatten, coca cola, sportdryck, mat VK3 Km 32,0
Vatten Km 35,5

Tröjor-beställt

Ni som har beställt tröjor får dessa när ni hämtar er nummerlapp.

Priser

Priser delas ut till de tre främsta i de 8 allmänna klasserna och till de fem främsta i SM klass samt medalj 1-3 och medalj 1-3 i VSM-klasserna.

Prisutdelning

Beräknas ske:

kl 11:00 för 10K

kl 13:45 för 25 och 40K (inkl. SM/VSM)

Servering

Efter målgången kommer du att få en matkupong (sallad/bröd + dricka) som kan användas efter loppet.

Kiosk-Servering

Giffakiosken uppe på övre fotbollsplanen kommer att hålla öppet. Där kan man köpa fika, glass, varm korv, toast etc.

Fotograf

T.N foto kommer att finnas och ta bilder under loppet. För beställning av foto: zombieman75@hotmail.se

Samarbetspartners

Björnstorp och Svenstorps godsförvaltning och Häckeberga Säteri.

Stort tack till våra sponsorer som bidrar till priser och genomförande.

Action & Trend, Bauhaus, Tetra Pak, Craft, Scandic, Actera , Aktivitus, Umara.

Genom din anmälan godtar du att ditt namn och resultat publiceras offentligt på start- och resultatlista. Eventuella filmer och bilder som tas under tävlingen kan komma att användas i annonsering för kommande tävlingar, på vår hemsida samt sociala medier. Om du som deltagare inte godkänner detta ombeds du meddela oss på e-post: genarpsif.lopningmedia@gmail.com